• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١٨ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 27 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 218538 | تاریخ مخابره: ۱۴۰۲/۱۱/۴ - 12:39
ورود بیش از ۱۲ هزار پرونده به اداره کل تعزیرات | عدم درج قیمت کالا در صدر تخلفات قرار دارد
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اعلام کرد

ورود بیش از ۱۲ هزار پرونده به اداره کل تعزیرات | عدم درج قیمت کالا در صدر تخلفات قرار دارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماه سال جاری بیش از ۱۲ هزار فقره پرونده به این اداره کل وارد شده است که جریمه آن بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال بود، گفت: بیشترین تخلفات در بازرسی‌های انجام شده طی گشت‌های شبانه مربوط به عدم درج قیمت کالا بوده است.

مرضیه یونسی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در جمع خبرنگاران با ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ماهه این اداره کل، اظهار کرد: از ابتدای امسال طرح‌های ابتکاری در تعزیرات حکومتی استان اجرا شد که در سطح کشور نیز مورد استقبال قرار گرفت و اجرایی شد.

 

یونسی با بیان اینکه گشت‌های مشترک شبانه در بازار یکی از این طرح‌های ابتکاری بود، اضافه کرد: گشت مشترک مدیران و نظارت بر حوزه‌های مغفول مانده مانند واحدهای صنفی داخل پایگاه‌های نظامی (انعقاد تفاهم‌نامه با پایگاه نوژه) از دیگر طرح‌های ابداعی اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان بوده است.

 

وی با اشاره جامعه هدف گشت‌های مشترک شبانه در بازار اغذیه فروشان، رستوران‌ها و میوه فروشان بوده است، ادامه داد: این واحدهای صنفی در ساعات شب انتظار بازرسی ندارند و به همین علت اقدام به افزایش قیمت می‌کنند.

 

تمرکز بر ضوابط قیمت‌گذاری

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تمرکز بر ضوابط قیمت‌گذاری یکی از اقدامات این اداره کل بود، خاطرنشان کرد: در بحث قیمت کالاها مبدا و منشا قیمت‌ها را در واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌ایم و در سطح عرضه هم نظارت‌ها بر واحدهای صنفی انجام می‌شود.

 

یونسی تاکید کرد: تمرکز گشت‌های مشترک بر واحدهای عمده فروشی مورد توجه قرار گرفته است؛ چراکه این واحدها باید اقلام خود را در سامانه جامع انبار و سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تاکید بر حضور میدانی و مطالبه‌گری موثر در بازار طبق درخواست و شکایت مردم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار بعد از ۲۷ سال زمینی در ورودی شهرک بهشتی به تعزیرات واگذار شده است تا با توجه به افزایش نیروها فضای بزرگ‌تری داشته باشیم و دهه فجر این ساختمان کلنگ‌زنی خواهد شد.

 

ورود ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۲۱۳ فقره پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان وارد شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۵۱ فقره پرونده مختومه شد و میزان محکومیت و جریمه این مقدار پرونده بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال بود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزار و ۵۰ اکیپ در حوزه گشت شبانه فعالیت دارند، گفت: ۹ هزار و ۵۶ بازرسی توسط این اکیپ‌ها صورت گرفته است که در نتیجه آن ۲ هزار و ۳۰۶ پرونده تشکیل و ۲ هزار و ۷۴۳ واحد متخلف شناسایی شده است.

 

ورود ۱۱۵ پرونده در حوزه گران‌فروشی لوازم یدکی

 

یونسی با بیان اینکه تعدادی از پرونده‌های مذکور با تذکر، اصلاح و به صورت کدخدامنشی حل شده است، اضافه کرد: در راستای تقلب و گران‌فروشی در لوازم یدکی، از ابتدای سال ۱۱۵ فقره پرونده وارده بوده که ۱۱۶ پرونده مختومه شده و ۱۷۱ میلیارد ریال نیز میزان محکومیت این پرونده‌ها بوده است.

 

مختومه شدن ۱۲۵ فقره پرونده در حوزه دخانیات

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هدمان با اشاره به اینکه در حوزه دخانیات نیز ۱۲۹ فقره پرونده وارد این اداره کل شده است، گفت: از این تعداد، ۱۲۵ فقره مختومه شده است.

 

عرضه خارج از شبکه سوخت بیشترین تعداد پرونده‌های ورودی را داشته است

 

وی با بیان اینکه در حوزه سوخت در دو بخش یکی جایگاه سوخت و عرضه خارج از شبکه یا دپو در اراضی کشاورزی تخلف صورت می‌گیرد، ادامه داد: در این حوزه ۳۵۱ فقره پرونده وارد شده که همین تعداد نیز مختومه شده است و میزان محکومیت پرونده‌ها ۶۵ میلیارد ریال گزارش شده است.

 

یونسی  با تاکید بر اینکه ۲۵۱ فقره پرونده در حوزه مرغ فروشی به تعزیرات حکومتی وارد شده است، اظهار کرد: همین تعداد پرونده مختومه شده و میزان جریمه این پرونده‌ها ۹ میلیارد ریال بوده است.

 

جریمه ۴۵ هزار میلیارد ریالی برای پرونده‌های حوزه نانوایی

 

وی بیان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی در حوزه نانوایی نیز یک هزار و ۱۰۱ فقره بوده که یک هزار و ۸۹ پرونده مختومه شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان محکومیت پرونده‌های مذکور ۴۵ هزار میلیارد ریال بوده است، اظهار کرد: بیشترین تخلف در این حوزه مربوط به کسری وزن نان است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه طی چند دوره در بازار مرغ التهاب وجود داشت، تصریح کرد: بعد از بررسی علت افزایش قیمت مرغ در زنجیره توزیع، به مرغداران رسیدیم که در این زمینه نیز ۴۴ واحد مرغداری به تعزیرات معرفی شد که از این تعداد ۴۰ پرونده با ۲۵ میلیارد ریال جریمه مختومه شده و چهار پرونده نیز درحال رسیدگی است.

 

گران‌فروشی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در صدر تخلفات رستوران‌ها

 

یونسی با بیان اینکه در حوزه رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بیشترین تخلف مربوط به گران‌فروشی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، خاطرنشان کرد: در این حوزه ۲۱۴ پرونده ورودی داشتیم که ۲۱۲ مورد مختومه شده و دو مورد از این پرونده‌ها نیز مربوط به گذشته بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق سطح عرضه و لوازم خانگی ۱۶۰ پرونده تشکیل شده که ۱۵۸ فقره رسیدگی شده است، اضافه کرد: بیشترین تخلفات در بازرسی‌های صورت گرفته مربوط به عدم درج قیمت است.

 

تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده برای عدم درج قیمت

 

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۷۸ فقره پرونده عدم درج قیمت در صدر پرونده‌های تعزیرات حکومتی قرار دارد، گفت: رتبه دوم پرونده‌ها گران‌فروشی با ۲ هزار و ۷۱ فقره و عدم اجرای تکالیف صنفی نیز با یک هزار و ۲۷۳ فقره پرونده در رتبه سوم قرار دارد.

 

یونسی با اشاره به ۹۱۹ فقره تخلف که در رتبه‌ بعدی پرونده‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: در دو ماه پایانی نیز تشدید گشت‌هایی را در حوزه‌های مختلف به ویژه بازار پوشاک، قنادی‌ و آجیل، واحدهای خدماتی مانند قالیشویی، کارواش، آرایشگاه‌‌ها و ... خواهیم داشت و حتی در حال حاضر نیز کشیک‌های روزهای تعطیل (پنجشنبه و جمعه) اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه برای ایام خاص به طور میانگین سه اکیپ به صورت روزانه فعال هستند که در حوزه مرکز بهداشت، قاچاق و واحدهای صنفی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در حوزه درمان، غذا و دارو، بهداشت و ... نیز با همراهی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رسیدگی به تخلفات پیگیری انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه شما